Co mes de Xaneiro comezamos o ano e tamén unha nova actividade. Levamos xa feitas dúas sesións do Club, a primeira para comentar o filme de Chaplin, e a última para poñernos de acordo na organización do CONTACONTOS, cunha participación dos Siareiros en pleno.
CONTACONTOS – CLUB DE LECTURA: SIAREIROS DA PALABRA
Obxectivo:
- Achegar Infantil e Secundaria a
través da actividade compartida dos maiores cos pequerrechos: CONTACONTOS.
En setembro de 2013 na Biblioteca
Calixtina tivemos unha proposta da mestra Paula, que imparte aulas no Raíña
Aragonta e coordina as labouras de Bilbioteca, para levar a cabo unha
colaboración entre os Centros de Infantil (CRA) de Salceda de Caselas e o IES
Pedras Rubias, coa idea de realizar unhas
sesións de CONTACONTOS.
Nunha reunión en Decembro consideramos
que o mellor momento sería realizalo entre o 7 e o 10 de abril, na semana anterior as vacacións de Semana Santa (coincidiría ademais coa celebración da Semana da Literatura Infantil). Organizamos as representacións de varios contos, que repartimos en dúas mañás con 4
pases cada unha do seguinte xeito:
1- Centro da Esfarrapada: (170 nenos/as)
-Realizaranse 4 sesións ao longo da mañá:
1-10-10’30h (comezamos cos maís pequenos)
2-11-11’30h
Recreo
de 11’30 a 12’30h
3-12’30-1h
4-1-1’30h (acabamos cos maiores)
2-
Diferentes CRA das Parroquias:
-Realizaranse 4 sesións ao longo da mañá:
1-Picoña/San Xurxo:
9’30-10h. (30 nenos/as)
2-Entenza/Barreiro: 10’30-11h. (30 nenos /as)
Recreo de 11 a 12h
3-Soutelo/Budiño: 12-12’30h. (25 nenos/as)
4-Revolta/Fontán: 1-1’30h. (30 nenos/as)
Participan unha vintena de membros do Club de Lectura: “Siareiros da Palabra”, coordinados polos
profesores Xoán González Leirós e Paula Fernández Bañuelos.
Formamos 5 grupos que están
ensaiando 6 contos diferentes dos irmáns Grimm: Os músicos de Bremen, O xastriño
valente, O burriño, Pulgarciño, O lobo e os sete cabritos, Carapuchiña vermella, que fundiremos en 4 sesións.
-
A idea é adaptar os diálogos e a intervención dos narradores ao esencial, cunha
linguaxe clara e efectista para un público infantil: vocalización,
interiorización do papel, ton de voz adecuado a cada caso, asumir xestos e
particularidades de cada personaxe, aprender a proxectalo ante un público
infantil que responde ante as xesticulacións ou esaxeracións oportunas e ben calculadas.
-
Atender certa ambientación básica: algún decorado, algúns detalles que
caractericen a cada personaxe, pintura no rostro, vestimenta...
-
Seleccionar música que poida reforzar o representado.
Polo de agora estamos a engrasar motores e algo despistados, pero a cousa promete e vai resultar moi divertido.